arrow_drop_up arrow_drop_down

Tarieven & Werkwijze

We werken met vaste maandtarieven zodat je als klant altijd precies weet waar je aan toe bent. Bij onze tarieven zijn alle reguliere diensten inbegrepen, je krijgt dus achteraf geen facturen voor meerwerk, jaaraangiftes of reguliere adviezen.


We behoren met ons excellente kwaliteitsniveau tot de beste administratiekantoren van Nederland. We investeren continue in kennis en nieuwe technieken om onze klanten zo goed mogelijk te kunnen bedienen.

Tarieven boekhouding en administratie uitbesteden

Hoe gaan we te werk?

Stel: een ondernemer maakt 100 verkoopfacturen per maand. Hij heeft daarnaast de nodige overige kosten (zakenlunches, website hosting, telefonie, bankkosten, etc.) Voor de overige kosten komen per maand gemiddeld zo’n 28 bonnetjes en facturen binnen. We volgen dan deze stappen:



  • 1. We koppelen de bankrekening aan ons administratiepakket (geen handmatige boekingen). 
  • 2. De 100 verkoopfacturen maakt de ondernemer zelf (geen handmatige boekingen). 
  • 3. We koppelen de binnengekomen betalingen automatisch aan de openstaande facturen (geen handmatige boekingen). 
  • 4. De overige bonnetjes en facturen controleren we handmatig, dus 28 handmatige boekingen. 
  • 5. In totaal komt deze ondernemer op 28 boekingen per maand en betaalt dus 187 euro per maand.

Waarom is dit zo voordelig?

Een gemiddelde (traditionele) boekhouder die handmatig de verkoopfacturen inboekt en de betalingen op de bankrekening handmatig moet koppelen aan verkoop- en kostenfacturen zal met de bovenstaande situatie minstens een 6 uur per maand bezig zijn. Tegen een gemiddeld tarief van € 50,- per uur kost dat € 300,- per maand. Dit is vaak nog exclusief de aangiftes BTW, inkomstenbelasting en/of vennootschapsbelasting.

*Uitleg omtrent handmatige boekingen

Zoals aangegeven focussen wij ons op automatisering. Denk hierbij aan importbestanden en koppelingen met banken, betaalproviders, webwinkelsoftware enzovoorts. Ook als het gaat om bonnetjes en kostenfacturen proberen we zoveel mogelijk te automatiseren, onze scan en herken software neemt al veel werk uit handen.


Om kwaliteit te kunnen garanderen controleren we alle kostenboekingen handmatig, de software is nog niet "slim" genoeg om alle boekingen meteen op de juiste manier te verwerken, soms is specifieke fiscale kennis nodig om facturen op de juiste manier te boeken.


Voorbeelden van handmatige boekingen zijn bijvoorbeeld:

  • Het inboeken van een losse verkoopfactuur (bij grotere aantallen is dit snel te automatiseren);
  • Het inboeken van een bon van een etentje;
  • Het inboeken van een inkoopfactuur van een leverancier.


Wanneer het aantal handmatige boekingen uit het pakket wordt overschreden dan rekenen wij daarvoor een extra vergoeding. Dit zal in overleg vooraf worden vastgesteld. Boekingen/transacties die via een importfunctie kunnen worden geboekt tellen mee als één boeking per importactie. Dus een bankafschrift met 100 mutaties inlezen wordt gerekend als één boeking. Boekingen/transacties die via een volledig automatische koppeling worden geboekt tellen niet mee voor het aantal boekingen. Voor een automatische koppeling met een bankrekening worden dus geen maandelijkse kosten in rekening gebracht.

Meer vragen? Neem contact op