Backoffice voor administratiekantoren

Voor boekhouders en administratiekantoren bieden we een unieke vorm van samenwerking Is dit voor jou herkenbaar?


  • In aangiftemaanden heb je behoefte aan extra personeel, maar je wilt FTE's aannemen
  • Klanten lopen tegen specifieke (fiscale) vraagstukken aan waarvan je zelf niet precies weet hoe het zit
  • Er komen mondjesmaat klanten bij en je zou graag sneller willen groeien
  • Je bent teveel tijd kwijt met uitvoerende taken waardoor je niet meer toe komt aan adviesgesprekken met je klanten
  • Je moet klanten weigeren omdat ze bijvoorbeeld een webwinkel hebben en je niet weet hoe je dit moet koppelen
  • Je stuurt klanten door naar een ander kantoor omdat je zelf bijvoorbeeld geen salarisadministratie verzorgt
  • Je hoort regelmatig verhalen over nieuwe ontwikkelingen waarmee je de boekhouding kunt automatiseren, maar je krijgt dit niet geïmplementeerd...

Wij lossen deze problemen op met ons samenwerkingsprogramma, de opzet van dit programma is flexibel, deelname verplicht je tot niets maar geeft wel de mogelijkheid om elke vorm van ondersteuning te krijgen. Je kunt ons kantoor als backoffice gebruiken voor je eigen kantoor.

Wat maakt ons kantoor uniek?

Automatisering

Met enige trots kan ik zeggen dat ons administratiekantoor tot de meest geautomatiseerde kantoren van Nederland behoort. We hebben een zware focus op software en koppelingen waarmee we zoveel mogelijk handmatige stappen elimineren.

Om een beeld te geven van onze dienstverlening:


  • Onze klanten fotograferen bonnetjes en facturen met hun telefoon en dit komt rechtstreeks bij ons in de administratie
  • We verwerken aangeleverde stukken binnen 48 uur
  • Verkoopfacturen worden rechtstreeks vanuit ons pakket door de klant gemaakt of via een koppeling ingelezen
  • Bankrekeningen van de klanten zijn gesynchroniseerd en worden dagelijks automatisch bijgewerkt
  • De jaarrekening (en deponeringsstukken) worden met één druk op de knop gegenereerd
  • De jaarcijfers worden geëxporteerd naar ons IB/VpB pakket en daar samengevoegd met de vooraf ingevulde IB gegevens van de belastingdienst.

Door deze manier van werken hebben we de piekbelasting uit de aangiftemaanden weten te halen, onze klanten leveren continu aan en wij verwerken ook continu.

Kwaliteit

We zijn aangesloten bij de Register Belastingadviseurs en focussen sterk op fiscale kennis. Dit betekent dat we altijd actuele kennis hebben van de laatste wet- en regelgeving en ook meteen processen bedenken om dit zo efficiënt mogelijk toe te passen. We houden bij de inrichting van onze administraties al rekening met fiscale regels, hierdoor staan posten die (potentieel) een fiscale correctie behoeven altijd duidelijk gemarkeerd in de administratie. Waar mogelijk worden fiscale correcties automatisch geboekt.

Brede dienstverlening

We bieden alle diensten die je van een allround administratiekantoor mag verwachten:


  • Inrichten van de boekhouding
  • Begeleiding bij koppelen van webwinkels en kassasystemen
  • Verwerken van alle administratieve stukken
  • Generen van betaal- en incassobestanden (SEPA)
  • Fiscaal advies en toepassing van fiscale regels
  • Aangifte omzetbelasting, inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting
  • Volledige salarisadministratie (inclusief pensioenen en cao’s)
  • Opmaken van jaarrekeningen

Wat kun jij uit deze samenwerking halen?

Je kunt ons zien als een verlengstuk van je eigen dienstverlening, wij nemen de dingen over die je zelf niet kunt, niet wilt of waar je niet aan toe komt. De opzet is flexibel, we werken niet met een vast abonnement of vaste kosten, je kunt aangeven welke diensten je door ons zou willen laten uitvoeren en op basis daarvan berekenen we het tarief. Je kunt altijd zelf diensten toevoegen of juist weer terugnemen, in een drukke periode kun je onze ondersteuning gebruiken en het vervolgens weer zelf overnemen wanneer de drukte voorbij is.


Diensten die je aan ons kunt uitbesteden zijn:


  • Verwerken van verkoop en inkoop/kosten boekingen
  • Verwerken van bankboekingen
  • Ondersteunen bij het koppelen van webwinkels en kassasystemen
  • Salarisadministratie
  • Fiscaal advies
  • Alle soorten aangiftes (OB, IB, VPB, LB en dividendbelasting)
  • Opstellen of voorbereiden van de jaarrekening
  • Eenmalig automatiseren van de huidige software en processen
  • Marketing- en websiteadvies voor een structurele werving van nieuwe klanten

Wat zijn de kosten?

We bepalen vooraf de tarieven die we hanteren, de tarieven zijn op basis van prestaties (geen uurtje factuurtje dus) We werken met vaste tarieven voor bijvoorbeeld salarisadministratie (tarief per specificatie) en kostenboekingen (tarief per boeking). Op deze manier zijn de kosten voor beide partijen inzichtelijk en weet je vooraf waar je aan toe bent. Wij facturen niet rechtstreeks aan de klant, dus voor de klant verandert er niets. Onze ervaring is dat uitbesteden aan ons doorgaans goedkoper is dan het aannemen van een extra personeelslid.


Rekenvoorbeeld


Stel bijvoorbeeld dat je een medewerker aanneemt voor € 2.500 bruto per maand dan kom je effectief (als je werkgeverslasten, vrije dagen, ziekte, werkplek meerekent) op meer dan € 30,- per uur. Een gemiddelde medewerker zal in een niet geautomatiseerde omgeving zo’n 40 boekingen per uur kunnen doen, dit komt op een kostprijs van € 0,75 per boeking. Bij grotere aantallen ligt ons tarief lager dan deze € 0,75 per boeking. Je bespaart dus op je kosten en hebt tegelijk niet het gedoe van sollicitatiegesprekken, functioneringsgesprekken, aansturing en risico’s op ziekte.

Maak vrijblijvend een afspraak!

We vinden het altijd leuk om met collega’s in gesprek te gaan, als je bovenstaande samenwerking interessant vindt of hier vragen over hebt dan plannen we graag een afspraak met je in. Je kunt contact met ons opnemen of onderstaand formulier invullen. We laten je dan onze werkwijze zien en bespreken welke opties er zijn, uiteraard bepaal je altijd zelf of en welke diensten je af wilt nemen.